Meniu Închide

Bine cu mine – Cum mi-am disciplinat alimentația

În paralel cu experiența X-Body, pe care am început-o pe 18 ianuarie și despre care am povestit aici, am pornit și o disciplinare a alimentației. Nu i-aș spune tocmai regim, pentru că nu aș vrea să fie ceva pe durată limitată, ci mi-aș dori să se transforme într-un stil de viață. Desigur, va fi mai relaxat decât acum, dar principiile doresc să le păstrez. Cred că nu mâncam foarte dezastruos nici înainte. Nu sunt o adeptă a fast food-ului, nu mă omor după prăjeli, dar scăpasem puțin frâiele la dulciuri, mesele nu mai erau regulate, iar fructele și legumele nu ocupau o proporție foarte mare în alimentație. Așa că și cântarul s-a revoltat, iar valoarea pe care mi-a arătat-o la începutul anului m-a făcut  să iau măsuri.

Nu am pornit un regim anume, ci urmez câteva principii care m-au ajutat să ordonez felul de a mânca și să mănânc mai puțin decât consum. Nu calculez puncte sau calorii, nu cântăresc.  Știu că e ușor de zis, dar al naibii de greu de făcut. Este nevoie de o reînvățare a stilului de cumpărături, a stilului de gătit și de o ascultare mai mare a corpului. El de regulă ne spune când e sătul. Cel mai greu a fost în prima săptămână și mă bucur tare că am trecut de ea, pentru că, de regulă, când începeam un regim, abandonul se întâmpla până la sfârșitul primei săptămâni. Ce am făcut concret:

  • am eliminat în mare parte din alimentație pâinea (mănânc doar felii din acelea subtiri, integrale, tip wassa)
  • am redus aproape complet dulciurile. S-a mai întâmplat să mai “păcătuiesc” cu o bomboană, un biscuit sau chiar o prăjitură, dar am grijă să fie una, nu 2, 3, 9 și să nu urmeze și alte abateri. Dulciurile sunt marea mea slăbiciune și recunosc că la capitolul ăsta îmi e cel mai greu
  • am eliminat complet produsele de patiserie sau ronțăielile de genul chipsuri, biscuiței, alune, etc
  • mănânc cele trei mese pe zi + 2 gustări. Chiar dacă plec foarte devreme de acasă, îmi pregătesc de seara ceva și iau pe drum sau mănânc fructe, niște nuci, etc. Dacă știu că seara ajung foarte târziu acasă, iau ceva cu mine sau aleg ceva cât de cât sănătos în oraș (chiar și salata de la Mc poate fi o variantă, atâta vreme cât nu e însoțită de cartofi sau alte preparate). Nu las să mi se facă foarte foame, sărind o masă și nu iau ce apuc în oraș
  • mănânc cel puțin o porție zdravănă de legume pe zi – o salată, legume la aburi, cremă de legume. În rest, mai asezonez fiecare masă cu ardei roșu, roșii cherry, câteva frunze de salată, bastonașe de morcov, etc
  • mănînc preponderent paste integrale și orez integral. Mai scapă și din cele normale, dacă nu am cum altfel, dar nu foarte des
  • nu știu dacă e neapărat bine, dar împreună cu fructele mănânc și cîteva nuci, caju, migdale, alune de pădure, crude toate. Sunt sățioase și simt că mă ajută să nu mă doară stomacul
  • am reînceput să beau apă, cei 2 litri regulamentari și să beau și ceaiuri. Am luat unele de purificare și drenaj de la Fares, dar dacă nu le am la îndemână beau orice fel de ceai de fructe, neîndulcit.

Recunosc că sunt unele răsfățuri la care nu am renunțat, cum ar fi iaurtul grecesc gras. Nu îl mai consum în cantități mari, dar îl folosesc ca dressing în salate și uneori și ca atare. Pentru uz zilnic l-am înlocuit totuși cu unul de 2% grăsime.  Un alt răsfăț pe care mi-l permit este untul de arahide, am citit chiar diete de la nutriționist în care este recomandat, în cantități limitate, desigur. Nu am eliminat smântâna pentru gătit din supele creme. Noi suntem fani supe creme în familie și fără smântână mi se par chiar fade. Am renunțat însă la crutoane.

Câteva exemple de meniu – Mic dejun – iaurt cu fulgi de hrișcă, ovăz, semințe mix (chia, cânepă, in, floarea soarelui), nuci, câteva merișoare, o linguriță de miere sau gucamole dintr-un avocado, câteva roșii cherry, o lingură de iaurt grecesc, toate mixate + 2 felii wassa sau o felie de șuncă, 1-2 de cașcaval, 2 wassa, ardei rosu, omletă făcută fără ulei, legume.  Gustări – mix de fructe sau un fruct și câteva nuci, o felie de urdă/caș cu ardei, uneori doar un fruct sau mix de nuci sau unt de arahide. Prânz/cină – supă cremă de legume (nu zilnic) și paste integrale cu sos de roșii sau salată de ton – o cutie de ton conservă scursă de ulei, mix de salate, ardei roșu, câteva măsline sau salată de pui sau pui la cuptor/grătar cu garnitură de legume sau legume făcute la aburi cu puțin parmezan și eventual iaurt sau  orez cu legume. În deplasare am mâncat chiar și sărmăluțe, salată boeuf, dar ocazional, fără pâine și în cantități limitate. Recunosc că mai pot varia, am mai găsit idei, dar încă nu le-am pus în aplicare.

Ca să nu mă frustrez, nu refuz anumite abateri, de exemplu când am ieșit la restaurantul mexican nu am mîncat salată deși aș fi putut, ci m-am delectat cu preparate tradiționale. Când Pisicul face șnițele, care sunt geniale, nici Sfinții nu rezistă, garantez, mănînc din belșug, dar fără să le combin cu altceva în afară de legume.

Urmând aceste principii și asociat cu X-Body de 2 ori pe săptămână, am reușit să slăbesc cam 4 kg în două săptămâni și câteva zile. Știu că e destul de mult și că ritmul va încetini și sunt absolut ok cu asta. Nu mi-am propus un target, probabil când voi fi mulțumită de rezultate, voi mai relaxa regulile și cantitățile. Intenționez să vizitez și un specialist, care să organizeze ce mai este de organizat prin meniu și eventual să îmi dea și elemente care să mă ajute (am înțeles de exemplu că tincturile de plante sunt foarte eficiente).

Până atunci, însă, ne pregătim de vacanță și mă gândesc un pic cu teamă la bufetul suedez de la hotel. Sunt mulțumită dacă, cu ajutorul schiului zilnic, reușesc să mă întorc cu aceeași greutate cu care plec și să reiau regimul la întoarcere. Dacă aveți ceva sfaturi despre cum să reziști tentațiilor din vacanță, le aștept cu drag!

Posted in Lumea Pisicii, Sănătate și formă maximă

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.