Meniu Închide

Cum mă mențin la aceeași greutate

În luna ianuarie (2017) am împlinit un an de când am pornit o dietă, combinată cu sport, cu scopul principal de a scăpa de 10 kg. Am povestit aici ce am făcut. Mi-am atins obiectivul. Efectul secundar a fost rezolvarea întrebării care mă frământa de fiecare dată după ce reușeam să slăbesc. Cum mă mențin?

Am slăbit. Cum mă mențin?

Cărțile și specialiștii spun că, pentru menținerea rezultatelor obținute în urma unei diete, trebuie să ne schimbăm stilul de viață. În mare așa și este. Depinde cum vedem noi această schimbare.

Ce am făcut eu ca să mă mențin, diferit față de alte vremuri în care țineam dietă și se pare că a funcționat

Schimbări treptate

Regimul ținut nu a fost drastic. Nu am renunțat complet la alimentele care îmi plăceau, ci le-am redus cantitatea și frecvența cu care le consumam. Pe perioada dietei, am continuat să mănânc ocazional și dulciuri și produse de patiserie și paste (integrale, ce-i drept). Astfel, organismul s-a obișnuit treptat cu un stil diferit, dar nu cu schimbări radicale.

Excese moderate

Dacă fac excese, am grijă să nu fie zilnice. Eu eram omul care dădea iama în cămară seara la ora 22.00, după cutia cu bomboane de ciocolată. Mai dau și acum, dar am grijă la oră – până în ora 19.00, de preferat, mă opresc la un sfert de cutie și nu repet operațiunea nici măcar săptămânal, d-apăi zilnic.

Mișcare cât se poate

Sunt mai activă. Nu, nu am reușit să fac sport regulat, dar, mai ales cu ocazia iernii grele, am mai dat fundul jos din mașină, am redescoperit mersul pe jos și am folosit ce ocazii am putut să mă mișc. În plan – exerciții la domiciliu

Ore fixe

Am găsit o metodă de a putea mânca aproape tot ce îmi doresc, cu măsură. La mine metoda se cheamă mâncat la ore fixe. Pe cât posibil, respect intervale orare fixe pentru masă – 3 mese principale și două gustări, nu depășesc ora 19.00 cu cina și nu ronțăi între mese. În așa fel, pot mânca dulciuri chiar și zilnic (moderat, firește) și nu se mai depun.

Măsuri imediate de la primul kg în plus

Nu mai aștept să se acumuleze surplusul, iau măsuri de la primul kg în plus apărut. Înainte, fiecare kilogram depus mă demoraliza și mă tratam cu dulciuri și mâncat compulsiv. Acum, iau măsuri și reduc câteva zile cantitățile și umblu la ce știu că e problematic și revin rapid la greutatea stabilizată.

Sper să vă fie de folos sfaturile mele despre cum mă mențin după ce am atins greutatea dorită. Cel mai important lucru pe care l-am făcut a fost, cred eu, să fac din menținerea greutății și a unei stări de sănătate bune o prioritate.

Citește și

Idei anti-dietă

Cum mi-am disciplinat alimentația

Cum m-am apucat de slăbit cu X-Body

Bine cu mine. Exercițiu de prezență conștientă

Între ciocolată și cântar. Cum împac silueta cu dependența de zahăr?

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

Sursa foto – Pixabay

Posted in Lumea noastră, Sănătate și formă maximă

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.