Meniu Închide

15 modalități să devii o persoană mai calmă în noul an

Am găsit un articol de început de an pe Huffington Post și m-am gândit să îl citesc, să văd ce mi se potrivește și ce nu, ce merită să pun în practică și să dau mai departe. Titlul complet al articolului era 17 modalități prin care să devii o persoană mai calmă și mai fericită în 2017. Eu nu cred în rețete de fericire. Cred mai degrabă că fericirea este o stare la care ajungi după ce te-ai împăcat cu propria persoană, ai aflat cauzele nefericirii și ai lucrat destul cu tine. Și asta nu se realizează în 5, 12, 17, 30 de pași, ci în câți ai tu nevoie să ajungi acolo. Mai e mult până departe, așa că mă concentrez pe pasul 1. Totuși, dacă citesc undeva cum să te calmezi în X pași simpli, îmi ciulesc urechile.

Cum calmul este ceva ce mă doare, m-am apucat de studiat lista, să văd ce ține la mine și ce nu. Am descoperit că multe lucruri le practic deja sau, mai corect spus, le practicam.

Cum să te calmezi. Sfaturi aplicabile pe termen lung

Respiră

Ok, deja începem prost. Știu că absolut toate cursurile, cărțile, articolele de dezvoltare personală și mindfulness recomandă respirația, dar mie zău că nu îmi iese. Nu să mă calmez. Da, poate mă ajuta la meditație, sau să îmi creez o stare mai bună, dar ca să mă calmez când simt că scot flăcări pe nas, niciodată. Și respir corect, din abdomen, știu teoria, deci nu la tehnică stă problema. Dacă vouă vă iese, vă recomand deci să respirați. Profund și lent 🙂 Și să fiți conștienți de ce se întâmplă în jur, de sunete, de mișcări, probabil ca să muți atenția de pe starea de nervi. Asta poate funcționa, o să încerc

Ieși afară, în aer liber măcar o dată pe săptămână

Perfect de acord, testat, funcționează de minune, mai ales în aerul rece de iarnă. Am devenit ființe sedentare, acaparate prea mult de ecrane și prea puțin de ceea ce se întâmplă în natură.

Trăiește experiențe noi

În loc să faceți terapie prin shopping, folosiți banii pentru a trăi experiențe, a vizita locuri noi. Mai mult presată de împrejurări, am ales demult să dau banii pe experiențe – o zi la piscină, o ieșire undeva, un week-end, decât pe haine și lucruri materiale.  Nu pot spune că nu mă mai apucă frustrările din când în când și nu îmi vine să dau iama în mall și să plec cocoșată de sacoșe, dar când mă uit la poze cu amintiri frumoase îmi trece. Mi-aș dori într-o zi să le pot face din nou pe amândouă, experiențe și lucruri.

Ține un jurnal al recunoștinței

Eu fac exerciții de recunoștință când îmi aduc aminte (disciplina, bat-o vina, ar trebui zilnic, dimineața și seara) și în plus am implementat și proiectul Borcanul cu amintiri,  în care punem bilețele cu toate experiențele frumoase pe care le trăim. Deschidem borcanul în ultima zi din an și ne bucurăm de amintiri frumoase.

Între timp, am aplicat și treaba cu jurnalul și a funcționat de minune

Acordă o șansă terapiei

I-am dat câteva șanse, ce-i drept destul de plăpânde, dar pur și simplu nu am găsit un om cu care să rezonez bine, așa că am abandonat de fiecare dată. Am încercat însă coaching-ul și merge de minune, voi face curând un jurnal al experienței mele cu Gabriela. 

Ia o pauză de media

Am luat demult pauză de media, televizorul la noi este mai mult de decor, ne uităm ocazional la seriale, în rest e setat pe Disney junior. De la ce trebuie să mă detoxific încă este de la Facebook. Am avut o tentativă, reușită parțial, dar e loc de mai bine.

Fă o listă de cântece care să îți inducă starea de bine

Specialiștii au descoperit că o anume melodie poate reduce anxietatea cu până la 65%. Într-o vreme aveam și eu un playlist cu muzică de relaxare, care chiar funcționa.

Mergi la culcare cu o oră mai devreme

O, da aici m-au lovit crunt. Orice aș face, nu pot să mă culc mai devreme, iar dormitul puțin a cam început să își spună cuvântul Eu zic nu cu o oră, dar cu zece minute în fiecare zi pentru ca în timp să se facă ora și poate și mai mult.

Îndepărtează oamenii toxici din viața ta

Din listele de FB, din agendă, din viață. Recunosc că am făcut asta, deja o fac de doi ani și e tare bine. Ușor ușor am renunțat la cei cu care nu rezonam, care îmi cauzau o stare de stres și disconfort, în preajma cărora eram mereu în alertă. Și aici mai e loc de mai bine, dar drumul a fost deschis

Spune-le celor din jur atunci când ești anxios sau nervos 

Mda, e destul de dificil să vorbești despre tristețile și supărările tale, când te gândești că fiecare le are le ale lui. O tehnică bună pentru a exersa asta fără să încarci pe nimeni este Listening Partnership, o tehnică pe care o recomandă Otilia Mantelers și care se spune că dă rezultate. Încă nu am reușit să o practic decât ocazional, îmi propun anul ăsta.

Donează timp și bani unei organizații sau fă acte punctuale de caritate

Adică implică-te voluntar în acțiuni unde este nevoie de ajutorul tău. Da, ajută enorm, am practicat anul trecut prin campania Desaga cu daruri și fapte bune, în cadrul căreia am ajutat mai multe familii de sărbători. Anul ce tocmai s-a încheiat nu am mai avut energie să investesc în asta, am ajutat mai degrabă punctual. Implicarea constantă într-o cauză poate fi însă un mod de menținere a optimismului.

Dă-ți voie să fii trist

Așa e, una din marile noastre dificultăți este să acceptăm că putem fi și triști, nervoși, fără chef, că nu putem zâmbi și fi fericiți mereu. Chiar și când ne dăm voie să fim triști, nu o facem cu sufletul deschis, ci cu resentimente și vinovăție. Asta este o lecție pe care, ca să o predăm copiilor noștri, trebuie să o învățăm întâi noi

Plănuiește o vacanță

Poate fi o ieșire de un week-end sau o vacanță mai lungă. Funcționează de minune! Perioada în care am planificat vacanța la Paris a fost cea mai dătătoare de speranță și stare de bine. Și da, călătoriile sunt cea mai bună terapie

Rostește afirmații care să îți crească stima de sine

Descoperă punctele forte, calitățile pe care le ai și construiește afirmații pe baza lor. De multe ori tindem să vedem lucrurile care nu ne ies și la care nu excelăm și le trecem cu vederea pe cele care ne ies foarte bine, așa că un pic de reamintire nu strică din când în când

Dă-ți o pauză

Nu mai pune atâta presiune pe tine, acceptă că ești om și faci greșeli, că nu le poți face pe toate, că nu se va dărâma lumea nici dacă nu termini curățenia temeinic, nici dacă copilul mănâncă o zi pizza la microunde. Pentru mame mai ales sfatul ăsta e căpătâi!

Hai că mi-au plăcut totuși sfaturile, mai ales că le-am dat o interpretare proprie și m-au ajutat să îmi aduc aminte de lucruri pe care le făceam și funcționau, dar pe care le-am pierdut undeva pe drum.

Pe voi ce vă ajută să aveți o stare psihică mai bună?

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

Sursa foto – Pexels.com

Posted in Dezvoltare personală, Lifestyle & Frumusețe, Lumea Pisicii

Related Posts

4 Comments

  1. Schmitza

    Primul este să respir și să mă repoziționez (să merg la balcon) de unde realizez cu ușurință cât de recunoscătoare sunt pentru ce am și ceea ce mi se întâmplă. Că momentul este doar unul pentru a evolua și soluția este la îndemână atunci când sunt calmă.

    Mă ajută să mă întreb, cu voce tare de cele mai multe ori, și cu fiică mea în brațe uneori:
    – ”oare care este soluția?”
    – ”oare cum mă pot calma mai repede?”
    – ”oare ce-mi scapă din vedere?”

    Iar dacă e mai groasă de atât, sun o prietenă căreia îi spun că sunt nervoasă sau anxioasă și ea mă ascultă, mai pune o întrebare ajutătoare și tot eu vin cu soluția :D.

    • Ioana Marinescu

      Misto. Mie imi lipsete momentul ala in care sa gandesc. Dar lucrez la el. Iar cu fie-ta, zi mersi ca inca nu iti poate raspunde 😀

    • Ioana Marinescu

      Oooo, Cristina, oricum eu te vad ca pe o persoana muult mai calma decat mine. Unde mai pui ca ai si oboseala de la bebe mic, eu zic ca daca apuci sa respiri de 3 ori esti f tare! Te imbratisez cu drag!

  2. Cristina

    Respiratul, musai adanc, te ajuta la calmarea creierului emotional astfel incat creierul rational sa poata reintra in functune si sa poata avea acel moment in care sa gandesti. Eu sunt, in ultima vreme, iute la manie. Alex stie exact ce butoane sa imi apese ca sa obtina reactii imediate de la mine. Ma ajuta sa respir macar de 3 ori adanc inainte sa decid ce si cum ii raspund. Altfel ar fi prapad :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.