Meniu Închide

Drumul spre zen. 3 practici de care reușesc să mă țin de o lună de zile

M-am mai “lăudat” pe aici că treaba cu relaxarea și calmul nu îmi iese mai deloc. Nu sunt nici pe departe calmă, d-apăi zen. Nu-mi iese nici cu organizarea și, în general, cu tot ce presupune ordine și structură. Buba e că înainte nu eram așa, din contră, mama organizării scria pe mine. Puteai să mă trezești în creierii nopții să mă întrebi de-un fișier din calculator sau de-un borcan din cămară, știam cu precizie și de unul și de celălalt.

Odată cu apariția Anei și cu tot haosul care a urmat în viața mea, profesional mai ales, m-am relaxat dincolo de limitele la care să funcționez bine. De curând, am decis să iau măsuri. Am deja cam o lună de zile de când reușesc să mă țin de câteva chestii pe care mi le-am propus la început de an, dar nu le-am implementat chiar atunci, că de, entorsă, varicelă și alte condimente.

Nu știu dacă-i chiar “drumul spre zen” sau dacă am măcar momente de zen, dar știu că mi-e mai bine și ceva mă face să perseverez

Primul lucru pe care l-am făcut a fost să mă trezesc devreme

Inițial, mi-am propus să mă trezesc la 5, dar pentru că nu mă culc mereu la o oră decentă, mi-e greu, așa că mă trezesc în intervalul 5-6. Așa, am cel puțin o oră până face ochi restul lumii, să mă ocup de mine. Mi-am creat o rutină care mă ajută să dau startul zilei.

Meditez. Nu neapărat cu succes, dar îmi păstrez încrederea

Singura chestie pe care nu am reușit-o deloc în drumul spre dezvoltare personală pe care am pornit acum aproape 10 ani e treaba cu meditația. Gândurile îmi fugeau, mă enervam teribil si totul sfârșea într-o stare de anxietate mai puternică decât la început. Plus ca nu știam de unde să o apuc, meditația liberă nu era de mine, din cele ghidate nu găseam ceva convingator, așa că abandonam mai mereu.

Recent, am descoperit cu ajutorul unei persoane dragi, aplicația Insight Timer și datorită ei mai am puțin și ajung la 30 de zile de meditație. Ce îmi place mult la aplicație este că sunt meditații pentru toate momentele zilei și stările posibile, de la meditații pentru începutul zilei, de reducere a stresului și anxietății, de somn, până la muzică și sunete din natură. Ce îmi mai convine tare mult este că sunt meditații de durate diferite, de la 3 minute la ore în șir. Eu le aleg pe cele de maximum 15 minute, cu excepția serilor, când aleg meditații mai lungi. Durata era unul din lucrurile care mă bloca la meditat.

Încă îmi mai umblă mintea aiurea, încă nu simt că mă cuprinde starea zen când meditez, dar parcă rezist mai bine la stres și provocările zilnice, deci aș zice că e de bine. Mă motivează și milestones-urile pe care mi le pune aplicația, îmi spune în fiecare zi câte zile și cât timp am meditat și îmi doresc să continuu și să ating și următoarele repere.

Fac sport zilnic

Stați așa, nu vă grăbiți cu statuia, că nu e chiar sport, având în vedere că sunt doar între 7 și 10 minute, dar le fac zilnic, așa că măcar soclul îl merit. Pentru un om certat cu sportul, să aibă peste 20 de zile de sport aproape consecutive, fie el și de scurtă durată, e mare lucru, vă zic. Am găsit pe Youtube o serie de filmulețe de 7 Minutes workout, cu variante de 10 sau 15 pentru diferite obiective – picioare, abdomen, etc și le alternez. Mă simt foarte bine și deocamdată nu simt nevoia să fac mai mult. Măcar să mă țină.

Pe lângă cele 3 lucruri de bază, mai fac două, cu care eram familiară deja, dar pe care nu le mai practicasem constant în ultima vreme.

Îmi fac listă. Pentru orice

Meditatul, sportul, cititul zilnic, telefoanele, treburile de rezolvat, drumurile, tot trec pe agendă. Așa îmi e mult mai clar pe ce mi se duce timpul și cât reușesc să fac într-o zi din tot ce îmi propun.

Am reluat exercițiul de recunoștință zilnică

Am povestit despre el aici. Am deja 30 de zile de când l-am reluat și constat că îmi este mult mai ușor să scriu în fiecare seară decât îmi era prima oară când l-am făcut.

Tot ce am scris eu mai sus nu e vreo descoperire fantastică. Sunt lucruri pe care teoretic știm că ar trebui să le facem, dar niciodată nu ne găsim timp pentru ele. Eu am descoperit că mi-e bine din când în când să fac ordine și chiar dacă rezultatele nu sunt imediate sau spectaculoase, ele se resimt în lucrurile mici.

Sunt curioasă, voi ce faceți casă fiți mai zen, mai calmi și mai organizați?

Credit foto –  Event Portrait

Machiaj şi styling – Cristina Calancea 

Citește și

Dezvoltarea personală, modă sau nevoie?

Detox cu focus pe relația cu sinele

Ai grijă de tine! Sfaturi de la Dr. Oz

Un exercițiu care mi-a schimbat, la propriu, viața

Cum să devii o persoană mai calmă în noul an

Posted in Lifestyle & Frumusețe, Lumea noastră

Related Posts

2 Comments

  1. Simona

    Stii ce mi se pare foarte interesant? Pe oricine intrebi, ajungi pana la urma la aceleasi trei-patru lucruri care reprezinta “reteta fericirii”. Adica eu n-am fost in viata mea la vreun curs de “cum sa fii zen”, dar sunt destul de calma si ma inteleg destul de bine cu mine. Si am ajuns singura la concluzia ca aceleasi lucruri pe care le-ai enumerat mai sus functioneaza. Niste sport, cat sa ai adrenalina si sa reduci din cortizol… meditatie, ca sa vezi lucrurile in perspectiva… recunostinta, pentru ca exersand asta zilnic iti dai seama mai mult de lucrurile frumoase din jur si e mai usor sa te descurci cu cele mai putin frumoase… si evident (mai ales de cand cu varsta), liste peste liste. Creierul meu asa functioneaza oricum, de cand ma stiu, si sentimentul de satisfactie la fiecare lucru bifat de pe lista contribuie la starea de zen 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.