Meniu Închide

Vacanța de vis nu e mereu vacanța visată

Republica Dominicană, fără să mă gândesc de două ori, o cameră cu podea de sticlă în mijlocul oceanului prin Bali, o călătorie cu balonul în Capadocia. Cam astea erau în top când mă gândeam la vacanța de vis. Sigur, lista e mai lungă, dar construită cumva tot din filme, poze de pe net, povești și un pic de visat cu ochii deschiși. În visele mele nu s-a regăsit mai deloc America. Poate fiindcă părea inaccesibilă, prea abstractă, prea mare și complexă, prea de neatins. Cei care au fost îmi povesteau fascinați de ce descoperiseră. Îi ascultam cu sprânceana ușor ridicată. Prietena mea era acolo de peste 10 ani și de vreo 3-4 pe puțin ne tot chema. Stai că nu acum, stai că nu putem, că rata, copilul, planetele care nu se aliniază.  Până s-au aliniat. Când m-a sunat de ziua mea anul trecut i-am zis Venim! Și ne-am dus

M-am întrebat până în ultimul moment și puțin după dacă a fost decizia corectă sau mai bine rămâneam la una din vacanțele visate din listă

Primele două săptămâni întrebarea nu îmi dădea pace. Totul era atât de diferit de ce știam, de ce auzisem, de ce îmi imaginam. Atât de nou și, paradoxal, familiar. Mâncarea prea dulce, aerul prea rece peste tot, banii se duceau mai rapid decât planificasem, totul părea extrem de solicitant pentru simțuri. Pentru toate simțurile.  Trăiam un amestec de bucurie, surpriză, oboseală, curiozitate, un pic de teamă. Vedeam locuri pe care le știam din filme, întâlneam oameni  care ne zâmbeau la tot pasul. Cu fiecare zi  care trecea, dispăreau mit după mit despre americanii fără istorie, cam tonți și cu siguranță foarte grași.

Dintr-o dată, fix ca în povești, s-a făcut lumină. Vacanța nevisată  a devenit vacanța de vis

Am descoperit cu alți ochi locurile pe care le știam din filme. Am văzut în spatele și în jurul lor. Le-am simțit pulsul, le-am văzut culoarea. Am descoperit istoria Americii, onestă cum nu o credeam, aparent simplă, dar care ascunde atâtea zbateri. Am iubit oamenii care îți fac complimente pe stradă, se oferă să îți facă fotografii, pe cei care au mereu o soluție și o cărare paralelă pe care propun să o ia. Am descoperit viața prin ochi de turist, dar și pe cea “domestică”, cu mers la cumpărături și căutat în disperare ingredientele de care ai  nevoie să faci o prăjitură non-americană. Ne-am plimbat prin cartiere foarte bogate, am mers și cu trenul și autocarul, am văzut magazine high-end și low-price.  Am ieșit din zona de confort și am trăit o vacanță “neregulamentară” de o lună întreagă. Cea mai completă și complexă vacanță de până acum.

Cea mai grozavă, deși nu era nominalizată la vacanța de vis

Dați-vă voie să visați, dar aveți curajul să ieșiți din vis! Acceptați provocările pe care vi le dă viața. Răspundeți invitațiilor pe care le primiți, chiar dacă nu corespund total cu agenda voastră. Îmbrățișați toate experiențele, aveți curiozitatea și bucuria unui copil. Lăsați-vă surprinși de necunoscut și abordați cu surpriză cunoscutul. S-ar putea să descoperiți mai multe despre voi într-o vacanță decât ați făcut-o într-o viață întreagă :-).

Citește și

Cu copilul în vacanță. E clar, n-am stofă de vedetă

Clădiți-le amintiri! Case și mașini își vor lua singuri

Curiozități care te surprind în America

Primul lucru care te șochează în America

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutăţile.

Posted in Aventura noastră americană, În vacanță, Lumea noastră

Related Posts

9 Comments

1. Diana

Ma bucur mult ca ați “descoperit” America! 🙂 Si mai ales ca a fost o experiența pozitivă! 🙂
    Mi se pare interesant sa citesc despre cum se vede prima data America prin ochii unui străin. Ma face sa imi re-amintesc primele mele luni ca emigrant. 🙂 Sa mai scrii despre vacanta asta, cred ca e interesant pentru noi si voi, cei aflați de ambele părți ale Atlanticului. 🙂 Sper ca ați avut un zbor plăcut spre Ro(de obicei îți ia mai mult timp sa te obișnuiești cu fusul orar la un zbor spre Europa decât din Europa. :))

• Ioana Marinescu

Multumesc, Diana! America este fascinanta si ma bucur enorm ca am avut experienta asta. Am tolba plina de povesti si capul plin de articole nescrise :-), dar usurel le facem pe toate. Cu fusul e greu tare, am trecut de a treia noapte si inca umblam ca somnambulii prin casa. Ana doarme pana la 12-13, haos total. Dar ne revenim usor usor, a meritat din plin!

2. Adriana B

Si pe noi ne-a surprins placut America, cel putin prin prisma experientei noastre si a oamenilor cu care am intrat in contact. Nu ti se inchide usa in nas (nici la propriu, nici la figurat), intotdeauna se incearca sa se gaseasca solutii, esti incurajat si sustinut daca ai initiativa. Nu se comenteaza situatia celorlalti, fiecare este mai degraba preocupat de ceea ce se afla in “curtea” lui. Si asta ma duce cu gandul la postarea ta despre motivele pt care mi-as creste copilul in strainatate.

Noi ne-am acomodat destul de usor cu diferenta de fus orar, vineri am ajuns acasa iar azi suntem deja la job 🙁

• Ioana Marinescu

Sunteti foarte tari! Si noi tot vineri (om fi zburat impreuna?), dar inca stam trezi noptile si ziua suntem bezmetici. Ma bucur ca v-a placut! E total diferit de tot ceea ce se stie/crede

3. Fausta

Draga mea,

mi-ai indreptat privirea catre un aspect al lucrurilor.Eu locuiesc de cativa ani in Germania si am incercat de nenumarate ori sa-mi conving rude si prieteni sa ma viziteze (de fapt sa ne viziteze ca suntem o familie) si sa ne bucuram impreuna de frumusetile acestor locuri.Aproape ca am renuntat pentru ca lumea nu se arata interesata.Intradevar paleta de calatorie si de vacanta este foarte bogata si de obicei lumea este sceptica daca destinatia nu este suficient mediatizata.

Ma bucur ca a-ti avut o eperienta frumoasa !La mai multe !

Fausta

• Ioana Marinescu

Mie asa mi s-a deschis un apetit pentru plimbari si locuri “ascunse” si non-comerciale, ca mi-am propus sa onorez toate invitatiile care ma asteapta. Mai am doua orase pe lista, unde tot suntem chemati de ceva vreme si apoi vedem ce mai apare. E minunat sa descoperi locurile si din prisma non-turistica, asa ca voi indemna pe toata lumea sa accepte invitatii si sa ia oportunitatile care apar.
      Multumesc pentru urari si comentariu 🙂

4. Simona

LOVE LOVE LOVE. Exact asta e esentialul. Da, si eu cand aud de “vacanta ideala” ma gandesc la albastrul nesfarsit din Bali sau ceva pe-acolo (am fost la un moment dat pe o insula in Bahamas, Half Moon Cay, acolo ne-am uitat toti patru unii la altii si ne-am spus ca daca exista definitia paradisului, insula asta e). Intre timp, am avut parte de nenumarate iesiri de vis in locuri care initial m-au facut sa ma intreb “ce naiba cautam noi acolo?” ca dupa aia sa incerc sa redau esenta cu sufletul la gura in fata prietenilor sceptici care ridicau o spranceana ca “prea sunt eu usor impresionabila si fiecare frunzulita din pom mi se pare speciala”, ba am auzit si comentariul suprem, intentionat la modul peiorativ “ba, lasa ca m-am prins, toata viata ta e un sir neintrerupt de momente Kodak…” 😀 Ma bucur ca ati reusit sa faceti declic-ul, sa vedeti esenta vietii in partea asta de lume, mai simpla dar mai umana cumva, eu am emotii mari: in doua zile ne vin in vizita prieteni din copilarie, am reusit sa-i convingem si vor petrece restul lunii la noi, timp in care ne-am propus sa le aratam cat putem de aici (si Canada si America), sunt curioasa dar si super speriata in acelasi timp, daca am sa pot sa-i fac sa inteleaga farmecul traiului si ritmul vietii aici… sa ne tineti pumnii 🙂 Va pup! Acomodare usoara! (Apropo, si noi avem problema, cand venim din Europa acasa, a doua zi suntem functionali – cand mergem spre Europa, prima saptamana suntem ca batuti in cap…)

• Ioana Marinescu

Ce imi place cum vezi tu mereu lumina din tot si cum te bucuri de tot. Se vede ca esti amprentata de locurile alea, in care otul e posibil, la modul cel mai real si bun. Mult succes cu prietenii, sunt sigura ca va fi f bine!