Meniu Închide

Webstock 2016 – între revelația Godină, bătut câmpii și o comunitate faină

Ieri am fost, în calitate de blogger, la Webstock 2016, cea mai mare conferință despre social media din România. A fost o zi lungă și obositoare, pentru că, spre deosebire de Social Media for Parents unde se strânge nișa de parenting, o mână de oameni care se cunosc majoritatea între ei sau oricum împărtășesc subiecte comune, aici se strânge toată blogosfera, de la bloggeri(țe) de fashion, până la cooking, vloggeri, oameni din agenții și de la clienți, etc.

Prima parte a conferinței, la care recunosc cu mâna pe inimă că nu am intenționat să mă duc inițial, a fost cel mai plin de revelații moment la zilei. A fost Alexandru Tomescu, cu povestea lui și îndemnul de a ne trăi visul, indiferent de obstacole. Paula Herlo, care a povestit toate succesele campaniilor pe care le-a desfășurat la ProTv și cum ele dovedesc că jurnaliștii buni pot schimba lucrurile, chiar și în România. Mesajul care mi-a rămas de la Paula a fost “dacă fiecare dintre noi ar lua atitudine în momente de revoltă, am face o lume mai bună”. Așa a reușit Paula împreună cu echipa ei, să schimbe legea adopțiilor și să introducă România în registrul internațional de transplant pentru bolnavii de leucemie, astfel că în fiecare lună sunt salvați de la moarte 2 pacienți care suferă de această boală.

Fotograful Sorin Onișor a povestit cum a lăsat o carieră în învățământ pentru a deveni fotograf hoinar și cum caută să arate frumusețea țării noastre prin fotografiile pe care le face. A  fost și Howard Dell, canadianul atlet-actor-cântăreț, un om care la 6 luni după un transplant de ficat în care i se dădeau 1 la 1 milion șanse de supraviețuire, a ajuns să câștige Campionate Mondiale de atletism, un om pentru care fiecare lovitură este de fapt o schimbare care îl face mai puternic, un om îndrăgostit de România, care acum participă la Vocea României în TeamLori, o poveste incredibilă, pe care merită să o răsfoim ori de câte ori credem că nu mai putem. Vă recomand să căutați numele Howard Dell și să îi aflați povestea.

Revelația primei părți a zilei a fost însă pentru mine Marian Godină, polițistul care a schimbat imaginea Poliției Române și a agentului de circulație, omul care a făcut mai mult pentru această instituție decât orice măsură oficială. Am descoperit un om simplu, din popor, fără pretenții de academician, dar cu atât de mult bun simț, modestie, măsură în cuvinte cum foarte puțini oameni mai sunt. Marian Godină răspunde firesc la întrebări, sincer, spune adevărul în cel mai natural mod, fără frică de consecințe, nu denigrează, dar nici nu apără imaginea Poliției ca instituție, nu vrea să șicaneze pe nimeni, ci doar să aplice legea și să contribuie la o lume mai bună. Deși nu eram un fan al lui, de ieri am devenit. Am dat like paginii sale de Facebook și intenționez să îi cumpăr și cărțile. Pentru că eu cred că de asta avem nevoie. De oameni simpli, care să facă fără mare tam tam lucruri mărețe.

14449750_10154677033762022_1385723955211237701_n

În pauza conferinței m-am simțit ca la mine acasă, pentru că le-am avut aproape pe fetele din comunitatea de mame bloggerițe și spun cu mâna pe inimă și fără falsă modestie că noi, mom bloggers, suntem una din cele mai mișto comunități din on-line-ul românesc. Eram cea mai colorată și mai gălăgioasă gașcă de pe acolo, dar și cea mai unită. Am făcut poze la panou în toate ipostazele și formulele posibile, am povestit, am râs, ne-am susținut reciproc atunci când ne simțeam de pe altă planetă, între oameni de care ne legau prea puține. Recunosc că m-am simțit tare bine între fetele astea faine și sunt recunoscătoare că, prin intermediul blogului, am cunoscut și format o gașcă așa mișto.

Gașca de mame vesele
Gașca de mame vesele

14484689_1783333231955970_3510471800248869090_n14524455_1783331531956140_4281704084062360352_o

În partea a doua a conferinței au fost sesiuni paralele de lucru, pe teme utile pentru bloggeri. Prima sesiune la care am ales sa particip a fost Cum să îți crești blogul, cu sfaturi de la bloggeri consacrați, Zoso și Radu de la NwRadu. Ce am aflat:

  • Este importantă constanța. Scrie într-un ritm susținut, de preferință la aceleași intervale orare.
  • Nu repeta subiectele de pe alte bloguri, decât dacă le adaugi ceva nou, ceva personal. Nu rescrie articolele altora
  • Nu aborda subiecte precum politică, mondenități, optimizare blog sau cum să faci bani din blog. S-au scris deja suficiente pagini pe aceste subiecte. Sunt bune subiectele de dezvoltare personală, sănătate, igienă personală.
  • Răspunde rapid la comentarii, de preferat în aceeași zi sau măcar în maximum 48 de ore.
  • Nu pune tot felul de filtre anti spam la comentarii. Nu e problema userului cum te protejezi tu de spam, e problema ta!
  • Ordonează comentariile, astfel încât să aibă logică. Adaugă posibilitatea de voting la comentarii, oamenilor le place să poată vota
  • Citește ce scriu alții. Vei afla noutăți, opinii ale celorlalți oameni de pe nișa ta și astfel vei evita să repeți subiectele.
  • Social media este un mijloc, nu un scop! Degeaba ai milioane de vizualizări și like-uri în Facebook dacă ele nu se traduc în vizualizări pe blog. Aici așa este, chestiune testată pe pielea mea deja.
  • Fii proactiv! – abordează tu agențiile sau clienții, nu te aștepta să vină ei la tine
  • Oferă acces la statistici – T5 este o recomandare făcută de ambii bloggeri, Zoso si Nw Radu
  • Fă o prezentare profesionistă a blogului și a ta, pe care să o poți “vinde” agențiilor și potențialilor clienți
  • Nu căuta monetizare imediată! Ca idee, Zoso a început să monetizeze blogul după 2 ani, iar Nw Radu după 5. Ca o opinie personală, acesta din urmă mi se pare un exemplu mult mai aproape de idealul meu, pentru că abordează subiecte curate, cinstite, într-o formă onestă și oferă informații de calitate. Am răsfoit puțin blogul lui și m-am mai liniștit. Cumva rămăsesem cu impresia că doar cu subiecte bombastice și titluri înșelătoare poți face trafic.

A urmat o parte lungă și stufoasă privind forma de organizare fiscală și reglementările legale pe care trebuie să le îndeplinești ca să nu ai probleme cu ANAF-ul. Este un subiect mult prea complicat, în care prefer să nu mă bag.  De aceea, vă invit să descărcați ghidul juridic și fiscal pentru bloggeri, din care sper să extragem cu toții informațiile necesare.

Următoarea sesiune se anunța promițătoare – On-line Communication trends, cu bloggeri cunoscuți și recunoscuți – Lucian Mândruță, George Buhnici, Vlad Petreanu, Dana Rogoz, Adi Hădean. Subiectul era tare ofertant, speakerii faini, cu experiență  în spate, dar implementarea, după părerea mea, a lăsat de dorit. În loc să aflăm cum au reușit acești oameni să se impună în mediul on-line, cum își cresc și își întrețin comunitățile, ce trenduri urmează sau pornesc ei, ce li se pare important ca să devii o voce pe segmentul tău, am asistat la o discuție dezlânată, fără cap și fără coadă, un fel de întâlnire la cafea între o parte din vorbitori, prieteni vechi din presă, care s-au revăzut, din întâmplare, în fața a peste o sută de oameni și s-au gândit să se ia puțin peste picior. S-a repetat într-un fel sesiunea de la Social Media for Parents, realizată tot în majoritate de bloggeri-vedete, doar că mult mai rău, acolo am și rămas cu lucruri. Aici nu a existat fir logic, început și sfârșit, idei duse la capăt, așa că la un moment dat am ieșit, îndreptându-ne spre o altă sală, cea în care avea loc dezbaterea vloggerilor, How to vlog. Recunosc că, pe lângă faptul că aici stricam rău media de vârstă, în sală aflându-se aproape doar oameni tineri și foarte tineri, m-am simțit ușor de pe altă planetă. La pupitru vorbitorilor și în sală se vorbea o limbă străină, cu foarte mulți termeni tehnici, extrem de puțin cunoscuți mie. Am apreciat volumul enorm de muncă din spatele unui vlog – de la 2-3 la 12 ore, poate și mai mult, în funcție de subiect, precum și pe cei care fac vlogguri cinstite, oneste și nu încearcă să păcălească cu titluri înșelătoare, doar ca să obțină vizualizări. Mi-am dat seama că este cazul să mă pun la curent cu noile treduri, nu neapărat că le voi folosi eu, ceea ce nu ar fi exclus, dar pentru a putea vorbi cât de cât aceeași limbă cu copilul meu și cei din generația lui.

14542556_10154244690498110_2397274453887930505_o

Ultima parte a serii a constitutuit-o Gala Premiilor Webstock. Au fost premiate campanii de succes din mediul online, pe diferite segmente. O mare bucurie pentru noi, gașca de mame vesele, a fost să o vedem pe colega noastră, Anca Bold Gheorghe pe scenă, alături de fetița ei, Ema. Anca a fost premiată la categoria Bloggers Projects pentru proiectul Viața de familie în lume, realizat pe blogul ei, Blog în tandemPersonalitatea on-line a anului a fost desemnată Geanina Staicu Avram de la Jamila Cuisine. Pe scenă a urcat o femeie extrem de emoționată, care printre lacrimi a mulțumit comunității care a susținut-o. Este foarte multă muncă în spatele creării unor rețete filmate, așa că Geanina, ca și alți bloggeri de food, merita o recunoaștere. Poate nu premiul acesta, care ar fi trebuit după părerea mea să fie acordat unei personalități care schimbă mentalități în comunitate, dar atâta timp cât votul va aparține exclusiv publicului, probabil că istoria se va repeta, cum înțeleg că s-a întâmplat și anul trecut.

Anca și Ema, premiate
Anca și Ema, premiate

Ca o concluzie, mie mi-a plăcut la Webstock. Nu este neapărat locul din care să culegi informații de valoare sau să înveți ceva, ci mai degrabă o întâlnire de socializare, de luat pulsul mediului on-line și al unei comunități extrem de mari, aflată, cred eu, în creștere permanentă. Satisfacția mea foarte mare este că, în această comunitate, bloggeri de pe nișa de parenting sunt un grup destul de frumos închegat, care cu siguranță va deveni mai puternic și va “împușca” și mai multe premii pe scena de la edițiile viitoare.

14446117_10210503674412799_3972115824432663798_n

Înregistrările de la Webstock pot fi urmărite aici.

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutăţile.

 

Posted in Evenimente, Lumea noastră

Related Posts

8 Comments

  1. Iohanna

    Super Ioana! Si mie mi-a placut de grupul mamelor bloggerite, ma bucur ca sunt si eu parte! Din acest articol am aflat cum a fost si la celelalte sesiuni la care nu am mai stat. As fi vrut si eu sa fiu la partea de Online Communication Trends, dar inteleg ca nu a fost asa tare cum ne-am fi asteptat.
    Abia astept sa ne revedem cat mai curand la urmatoarele intalniri de bloggeri! 🙂

    • Ioana Marinescu

      Nu a fost din pacate, o mare dezamagire. Si eu abia astept sa ne revedem!

  2. Laura

    Un articol foarte obiectiv. Îmi place că ai subliniat şi aspectele mai puţin pozitive 😀 Şi mie îmi pare rău că n-a câştigat cineva care chiar a făcut ceva pentru societate, dar vorba ta, atât timp cât se votează de către public, na, e subiectivă treaba.

    • Ioana Marinescu

      Multumesc, Laura! Pai nu am niciun interes sa nu relatez obiectiv, cui nu ii place…asta e :-). Intotdeauna unde voteaza masele iese anapoda…Jamila e foarte ok, dar nu poti compara ce au facut altii – schimbat legi, mentalitati, etc. cu facut zacusca si cozonaci, cu tot respectl pentru efortul si talentul necesare in bucatarie

  3. Roxana

    Eu admir energia pe care o ai, pe mine m-a obosit introzitor ziua de ieri, m-am refacut un pic astazi la evenimentul Otiliei, cred ca luni o sa pot lega si eu cateva cuvinte in scris despre webstock, dar inca nu imi imaginez in ce cuvinte sugestive as putea prezenta sesiunea On-line Communication trends, de la care mi-a fost jena sa ies 🙂

    • Ioana Marinescu

      Nici eu nu reusesc mereu sa ilustrez imediat evenimentele, nu vrei sa stii in cate reprize si cum am scris articolul asta, bine ca mi-a iesit pana la urma 🙂 Ma bucur ca ne-am cunoscut “live”

  4. Zina

    Ma bucur ca ai facut un review, eu nu am reusit sa ajung si imi parea tare rau. Dar vad ca dpdv informational nu am pierdut prea mult. Mi-ar fi placut tare mult sa ne revedem !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.